La plaça del barco -aquí durant un acte de l’última festa major- és un dels espais pels quals s’han anunciat inversions.
Santa Eugènia i Can Gibert són notícia amb l’anunci aquest últims dies de properes inversions consensuades entre l’Ajuntament de Girona i el govern de la Generalitat. Des de l’Associació de Veïnes i Veïns de Santa Eugènia de Ter ens alegrem d’aquests anuncis però serem atents al seu desenvolupament ja que han de permetre resoldre part de les mancances dels nostres espais públics que l’Avv porta temps denunciant.
El desllorigador d’aquestes inversions ha estat l’anunci previ per part de l’Ajuntament de la reubicació de la construcció d’habitatges prevista en el Parc de Jordi Vilamitjana i contra la qual ens hem mobilitzat (https://lanimfa.cat/volem-coneixer-lacord-pel-parc-jordi-vilamitjana/).
Entre les principals inversions anunciades i que afecten directament el nostre entorn destaquen els acords per la construcció del pont sobre la riera Masrocs que ha d’unir el sector de Mas Xirgu amb el futur Campus de Salut Josep Trueta; la transformació de l’espai pavimentat davant del riu Güell, conegut com a «plaça roja», amb un espai públic equipat amb jocs i mobiliari; la millora de la «plaça del Barco» a Santa Eugènia per convertir-lo en refugi climàtic, i la construcció del nou corredor verd integrat a la infraestructura verda de «La Vora» que connecti a peu i en bici els municipis de Girona, Salt i Vilablareix.
Més informació:

https://web.girona.cat/noticies?id=14130456
https://www.elpuntavui.cat/societat/article/5-societat/2606576-campus-trueta-8-milions-mes-per-a-santa-eugenia-i-can-gibert.html

